WAŻNE STRONY:

czwartek, 10 listopada 2011

PATRIOTYZM?

Patriotyzm wrócił do mojego życia wraz z moim nawróceniem. Nie jestem nacjonalistą, fundamentalistą, ani żadym fanatykiem. Trzeźwo oceniam to co słyszę i widzę... Kocham mój Kraj pomimo jego ułomności. Bóg, Honor i Ojczyzna to priorytety, które odzyskałem wraz z moralnością, trzeźwością umysłu i wszystkimi wartościami płynącymi z Dekalogu. Jestem dumnym człowiekiem i tej dumy, związanej z Wiarą i wartościami nie z tego świata, uczę moich dzieci.

NIE PYTAJ MNIE O NIĄ... NIE PYTAJ O POLSKĘ!








5 komentarzy:

  1. mnie kiedyś na koncercie, w stoczni, nie pamiętam okazji, ale utwory republiki śpiewali różni artyści, uderzył właśnie ten utwór, ale bardziej wierny wersji GC :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo :) Powiem szczerze, że poraz pierwszy doświadczyłem takiego mocnego, autentycznego patriotyzmu dopiero za granicą, niestety. Tutaj w Ziemi Świętej, Polacy zbierają się na wspólnej imprezie. Młodzi ludzie, ich własna inicjatywa. Śpiewają pieśni patriotyczne, deklamują z pamięci wiersze i widać, że są autentycznie dumni z bycia Polakami. Ile radości w tym wszystkim. Pozdrawiam serdecznie, z Panem Bogiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja przekornie powiem, że Jezus nie był patriotą. Owszem, ja kocham Polskę. Ale u mnie nie przejawia się to w słuchaniu pieśni czy deklamowaniu wierszy. Ja, choć miałem (i mam) możliwość zamieszkania i utrzymania się gdziekolwiek w Europie albo USA nie mam ochoty stąd wyjeżdżać bo wolę mieszkać w ojczyźnie. Nie oszukuję na podatkach, nie narzekam na rząd... taki patriotyzm mnie przekonuje bardziej niż symbole. Choć naturalnie to nie zawsze jest sprzeczność.

    OdpowiedzUsuń
  4. Liam... miło Cię widzieć...

    OdpowiedzUsuń