WAŻNE STRONY:

wtorek, 13 marca 2012

Bajka o modlitwie...


Za górami, za lasami, gdzieś na końcu świata żył sobie rybak. Uprzedzę nieco fakty i od razu  napiszę, iż ów rybak złotej rybki nie złowił. Wręcz przeciwnie. Pracował od wczesnych godzin porannych łowiąc ryby, a popołudniami w celach czysto zarobkowych przewoził turystów na drugi brzeg jeziora…
Pewnego pięknego popołudnia nad brzegiem jeziora zjawił się Turysta, który poprosił rybaka o przewiezienie go na drugi brzeg. Rybak zgodził się oczywiście i już po chwili siedzieli razem w łodzi. Turysta bacznie obserwował rybaka. Jego uwagę przykuły wiosła, na których były jakieś napisy. Zaczął się z ciekawością przyglądać. Na prawym wiośle był napis „ pracuj”. Na lewym „módl się”.
Turysta nieco rozbawiony zapytał rybaka: „ Panie starszy! Po co panu ten napis „módl się?” Ja ciężko pracuję i w ogóle się nie modlę, a stać mnie na wszystko o czym tylko pomarzę. Jestem niezależny i  wolny… po cóż miałbym marnować czas na jakąś modlitwę?””.


Rybak spojrzał na Turystę  i nic nie mówiąc wyjął z wody wiosło z napisem „ módl się”. Łódka natychmiast zaczęła zataczać okrąg, a dystans do brzegu jeziora wciąż pozostawał taki sam…
Rybak rzekł do Turysty: „ Widzisz młodzieńcze, każdy z nas jest taką łódką, która płynie przez jezioro życia. Ci z nas, którym wydaje się, że modlitwa jest niepotrzebna, kręcą się w kółko… Ci zaś, którzy potrafią się modlić, z pewnością z czasem dopłyną do celu…”




zaczerpnięte z tego rocznych rekolekcji

3 komentarze:

  1. mnie, ja, mi - i człowiek nieustannie kręci się wokół siebie bez modlitwy..

    OdpowiedzUsuń
  2. Można pójść dalej: nie tylko modlitwa jest potrzebna, ale i powinna być zachowana równowaga między pracą i modlitwą. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczególnie w tym czasie nawrócenia i pokuty jest nam potrzebna modlitwa.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń